Coocking Papa

Idag har jag gjort finkäk hemma. Det är en så sällsynt tillställning att det faktiskt är värt att skriva om det här.

IMG_0226

Jag gjorde oxfilé med kokt potatis, något som jag aldrig äter. Som ni ser så gjorde jag väldigt mycket för mycket mat så det räcker tillochmed till en matlåda, även det något jag aldrig befattat mig med tidigare.

IMG_0228

Så här fint blev det även om bilden inte vill lägga sig i rätt vinkel av någon magisk anledning. Jag har för ovanlighetligens skull endast använt råvaror. Tillochmed såsen har jag gjort från scratch.

IMG_0229

Här är matdosan. Även den uppnosigt på sniskan.

 

Jag lyssnar på Peeter Poker Wallenberg. Han försöker vara folklig och vill att vi ska tro att han jobbat sog upp 'som vem som hällst'.

Jo jag tackar...

2 comments:

Anonym sa...

Alltså Peter "Poker" Wallenberg... åh gud. Jag hade respekterat honom om han med rak rygg sa:Jag är cool och mitt liv har vart en ända stor lyxkryssning på en räkmacka. Men nää inte då. Sommar jobbat på GrendHotel... Buuuh hu huuu... stackar dig då Poker.. fittPoker.

Anonym sa...

Fitta !!!!

Skicka en kommentar