Banken

Förresten var jag på banken i går. De hade ringt upp mig och vill ta en snack.
Min tant (Fast det var ingen tant utan en hyffsat snygg tjejj visade det sig) som skulle hjälpa mig hette Wallenberg. Hon lär ju ha koll på grejjerna, hur man styr upp pengar och så tänkte jag tills jag kom på varför familjen Wallénberg är så rika. För de snor pengar av sånna som mig.
I alla fall hon tyckte jag skulle pensionsspara fast det tyckte inte jag. Det är ju långt dit. Hon gjorde en kalkyl där det visade sig att om jag sparade 200 spänn i 200 år så skulle jag få någon till procent av min lön när jag gick i pension.
Jag har som alla andra som jobbar statlig pension som jag flyttade runt lite. Det var kul. Och så har jag en privat pension från jobbet som jag ville sätta i guld. Det gick så klart inte. Som vanligt.
Besvikelse.

Fast jag fick en pärm som jag kan använda till mina koptiska papper så det var inte en timme i onödan i alla fall.

0 comments:

Skicka en kommentar