Kreditvärdig

Idag var hela kontoret och gymmade som vanligt och som vanligt knatade vi till Japan efteråt för att köpa käk. Men det var lite speciellt idag. Först när jag och Magnus kom in (vi kom lite efter de andra) frågar hon i kassan om jag vill ha 'det vanliga'. Självklart. Sushi-Yackunicku med två maki utbytt mot en lax-nigri.
Idag hade jag dock 39 på kontot för lönen hade inte trillat in så jag kunde inte betala. Till min stora förtjusning frågar då sushi-föreståndarinnan om jag vill 'betala nästa gång'. Yes! Jag är en stammis!
Tyvärr så blev jag så ställd så Magnus fick betala men jag har krita på Sushin!

2 comments:

Christoffer sa...

fan vad nice. big pimping

Anonym sa...

Samma sak hände mig idag! Gled in på HUM-fiket för en fika men deras kortläsare är paj. "Men då gör vi så att du kommer in här nästa vecka och betalar istället. Jag vet ju vem du är". Säger kvinnan som inte sett mej (vad jag vet) sen i våras.

Skicka en kommentar