Atmosphere

I torsdags var jag på en av de bästa spelningarna jag vart på ever.
På väg till jobbet såg jag en liten notis i Metro om att Atmosphere kommer till Nalen och spelar. Jag ringer Bullen Bror och berättar. Han tar med sig Sarah och hoppar in i bilen och bränner över. Atmosphere består av Slug och Ant. Ant, som egentligen heter Anthony, är skolvaktmästare och har setat hemma i källaren och gjort väldens bästa beats i flera år men har aldrig vart med på turneerna eftersom han är lite folkskygg. Nu var han i alla fall med.
Som sidekick hade de rapparen Brother Ali.

När vi kom dit började de spela nästan direkt. Drop a beat och sedan smäller det. Snortungt beat! Som ni ser på bilderna var det grym stämning. Slug och Brother Ali höll låda på scenen och skojade och pratade med folk i publiken. Berättade historier och blandade groggar. Det var en grym spelning helt enkelt. Jag är glad att jag såg dem!

Den här bilden ovanför hittade jag på kameran. Jag vet inte när den är tagen men det måste vara nu i veckan eftersom jag installerade om mobilen och då försvann alla bilder.
Mycket märkligt.

Egentligen skrev jag den här posten igår men för att fylla på lite långsamt och så att det inte bara blir en jättepost per vecka så ställde jag in att den skulle publicera idag istället klockan 12:00.

Nu (alltså igår) ska jag snart korka en bärs med Erkii, Sandra och kanske Madelen. Erkii pratar om att vi ska gå och käka först på Soldaten Svejk. Det blir nice.
Jag köpte förresten en ny kavaj idag innan jag kom på att jag hade köpt en ritbräda i förrgår som jag inte betalat än så nu kanske det blir lite tight men det är väll löning på måndag antar jag så det löser sig. Jag köpte förresten en Capitel de Roari Amarone och dess lillebror Campolietti Ripasso. Capitelen är dubbelt så dyr som Campoliettin och nu ska det bli spännande om det är dubbelt så gott. Fast det får nog bli en annan dag. Frågan är hur jag ska lösa det. Man kan ju inte dricka två flaskor för när man har druckit den första kommer man ju inte vara i stånd att bedömma den andra och när man druckit båda så är man inte istånd att komma ihåg vad den första smakade ändå. Jag får helt enkelt styra upp en regelrätt vinprovning.

0 comments:

Skicka en kommentar