Fortsättning

Jag bhar ju tänkt i två veckor att jag ska ta mig samman och skriva ihop alla bloggposter som jag funderat ut men det har liksom inte blivit av för när det har vart fint väder så vill man inte sitta vid datorn och när det är fult väder och sitter vid datorn så har det ju slutat med att man spelat WoW (som jag förövrigt snart ät level 21 på). (Förresten ska jag försöka få något bra ur WoW-spelandet och skriva ihop en liten rapport om vad som är så genialt till jobbet men det blir efter semestern)

Förra veckan var ju en rikitg guld-vecka och jag har nog inte badat så mycket på flera år som jag gjorde den veckan. Klanen Murray har ett väldigt fint litet badställe där man känner alla som badar och det inte är så mycket stoj. Det toppade på 28 grader celcius i vattnet, dock vid ytan men ändå. Enormt gött.
Här under har Peter Carlsson kommit över med sin nya Morgan och visar upp den. När jag blir stor ska jag ha en lika dan. Allt var fint på den. Allt.

Murpan, Sarah (Olles tjej), Olle, Callander och jag gled ner en kväll till slussarna i Semla i Fagersta och badade. Callander och Murpan har adopterat mig för jag har bott så mycket hemma hos dom, fast nu har de adopterat bort mig till Roger Stainland av någon oförklarlig anledning så ny ska jag väll börja ha varselbyxor och gråspräcklig t-tröja till vardags och fest.

På tal om varselbyxor så måste jag flika in. Jag och Hawaii-Kråkan drog hem till Murpans mamma som hade fest för Norbergs Motorklubb. På festen ser jag till min outsägliga förtjusning att Viker är där. Viker är min största idol alla kategorier. Han har sedan han var liten drömt om att bli lastbilschaffis vilket han nu såklart är. Jag tror han är lika gammal som mig eller kanske ett år äldre. Jag lärde känna honom när vi pluggade i Avesta där han gick gymnasie liksom jag. Han kan sitta en hel bussresa på 45 minuter och berätta om kardanaxlar på scaniamaskiner och få det vara intressant. Han är liksom idealbilden av allt. Alltid träskor i vått och torrt. Alltid lika glad och trevlig. Murpan berättade att ha brukar vara och hjälpa till på hennes kusins bondgård. Varje år bjuder bonden på en liten weekend någonstans för alla som hjälpt till och så. De brukar åka på någon finlandskryssning och parta all night long. I år var det dock Viker som fick välja resmål och då blev det.... LKAB-gruvan i Kiruna. I rest my case. Han är mästaren!

Tillbaka till Semla. När vi kom fram så kom Peter Nilsson och Rogelid. Eller heter han så? I alla fall. Vi hade med oss grill och grillsaker. Väl frame som kom av en slump Poofen, Gäddan och någon till har jag för mig. Vi badade i slussen och hoppade från kanten, kastade fresbee och hade det allmännt gött.
Olle och jag var över och klöv lite ved hemma hos Farfar. Ha börjar bli så skruttig så han inte orkar med de största bitarna själv men han vägrar att inse det så farmor ringde och frågade om vi kunde klyva lite åt honom och inte berätta att hon ringt. Klart!
Han har en sån där mekanisk vedklyv så man slipper hugga. Den är helt fantastiskt stark. Den lixom trycker långsamt igenom en vedkubb.
Olle och jag på auktion i Spännarhyttan, Norberg. Inte så mycket mer att säga om den än att det var sista gången. Ska man gå på auktion i Norberg så är det bara ett alternativ och det är Broarna på söndagar.

Förresten så:
Jag orkar inte scanna men texten lyder:

Ved Bortskänkes
15 m3 färdigkluven och staplad ved bortskänkes mot hämntning p.g.a. installation av pelletsbrännare.
070-xxxxxxxxx Johan.

Denna Johan är Johan Risnises som Poofen har trökat på läng, länge eftersom han bytt sin lägenhet mot en villa. Han har blivigt uppringd mitt i natten och tillfrågad hur det är med strölekten, stoosen (en sak som man sätter mellan ett litet rör och ett stort på bl.a. pelletsbrännare) och elpriserna. Nu tänkte vi skojja till det ett extra steg genom att sätta in en liten annons i Fagerstaposten mitt i brinnande insustrisemester.
Han blev inte äns arg, han var bara förstörd.
Klockan sex på morgonen hade folk börjat ringa och så höll det på hela dagen. Circa ett samtal i minuten hade det vart enligt Poofen som såg samtalslistan. Men det är ju klart. 15 kubik ved är det ju många som vill ha. Och kluven och staplad tillpåköptet.

I kväll ska jag bada bastu. Det blir grejjer det!

2 comments:

Anonym sa...

-83 stängde Thorshammar. Det vet ju alla.

MH sa...

åh finfin sida herr kräfta! den ska följas med spänning. jag gillar särskilt köttfärs-"potmonia", haha!

hoppas att du har det bra hemma i regnet. jag är i stan och betsar köksmöbler, det är rätt trefligt.

kram m

Skicka en kommentar