Bordell?

Ni kommer kanske ihåg att jag fyllde år i torsdags. 23 gyllene år. Fyra år kvar till headshot och rock'n'roll. I alla fall när jag kom tillbaka till jobbet från semestern i måndags fick jag se den här synen:

WTF har vi bytt inrikting från spelföretag till boredell? Har de sålt någe uppdrag att göra interaktiva CD-produktioner för ABBs interna stenkrossarmässa i Dusseldorf medans jag har varit borta? Man ser inte så bra men trappan är målad i guld och svart och ramarna är i guld. Efter att ha kommit in på kontoret och sett att de inte satt i raffset så insåg jag att de bara hade snyggat till trapphuset och det tog inte lång tid att förlika sig med det och faktiskt inse att det var riktigt snyggt. Uppe i hörnet till vänster där om lavalampan är det Donky Kong som kastar tunnor i det klassiska spelet från 1981.
När jag kommer lite längre in ser jag att de satt upp space-invaders-gubbar på en annan vägg och bakom mig på bilden ovan springer Mario.
Tillpåköpet hade Per fyllt 40 så han hade fest men då var ju jag i risbergs verkstad. Per fick den här spelarkad-maskinen men en inbyggd PC som man kör MAME på och emulerer gammla spel. Eftersom Per inte fick plats med den hemma så fick den stå på kontoret till allas stora förtjusning. den är riggad så man måste kasta i en femma för att få en credit att spela för.
Förslag inkom om att få ut lönen i femkronor. Här på bilden spelar Johan, Oskar tittar på och Magnus står brevid och fäller syrliga kommentarer. Magnus ska förövrigt bygga en autonom gräsklippar-robot från scratch. Det kommer bli väldigt kul att följa arbetet med det.

1 comments:

Christoffer sa...

hahaha! det förvånar mig att ni får något gjort i den där spelhallen!

Skicka en kommentar