Nederlag

Var nere på ett ställe som heter Sjögräs och kikade på matchen med Adam. I pausen kommer Oskar, Adams agent, och en annan kompis till honom. Vi tittar på matchen, förlorar och går ut.
Utanför säger Oskar: Jag håller på och renoverar hemma. Jag har två polacker som snickrar och grejar. Nils (kompisen) har lagt kakel. Han är kakelläggare by profession.
Adam: Är Nils polack med?
Oskar: Nej han är arisk.
Adam: Ja jag säger då det, när man ska lägga kakel så vill man ha en arier.
Nils: Ja men min mamma är judinna så det gör ju mig till jude.
...
...
Oskar: Ja och förra veckan så berättade han att växte upp med utedass på gården.
...
...
Oskar: Han är som en skatt som bara ger och ger.
...
...
Det var så festligt. Jag höll på att fnittra ihjäl mig inombords. Ett oskyldigt skämt som inte ens han gå för långt men hamnade så fel. Det är kalas! Det var så pinsamt. Det tyckte nog alla.



I Morgon ska jag lägga upp jättefina bilder från när jag var på min farmors 80-årskalas. Bilderna ligger på datorn på jobbet. Jag hann inte skicka upp dem för jag skulle kila och köpa en barnstol (med mrDoktor) och sedan ha möte med Svenska Mäklargruppen Gruppen för att snacka det teckniska åt Olle och Adam (Jag var bara med för att hjälpa till att bedömma hur mycket tekniskt arbete det skulle krävas och hälla ur mig lite floskler om Ajax, Web 2.0, ASP, PHP, C Sharp dot net, SQL, Flash, JavaScript unt so vaiter).

0 comments:

Skicka en kommentar