Löpning

Idag var jag Per och Johan ut på en löptur runt Kungsholmen. Han hängde på i ett par hundra meter innan jag insåg att det var dumt att hålla rygg och blev jättetrött.
Innan vi var ute och sprang så stack jag in på löplabbet och köpte ett par sånna där fula braxer med slits och så köpte jag ett skärp med fem vattenflaskor så jag såg ut som att jag skulle springa dubbel maraton. Idag ska jag tvätta. Det suger ju ganska hårt men a mans gotta do what a mans gotta do.

p.s. kom ihåg att i morgon är det världsmiljödagen och Bo har namnsdag. d.s.

11 comments:

Anonym sa...

hur kan du fira en sådan trivial sak som världsmiljödagen när samma datum även är danmarks grundlagsdag?

Tackar vet jag idag som är Ålands befrielsedag (har jag för mig).

potmo sa...

nja framför allt var det ju Dagen D (den 6:e)

ja idag är det Ålans befrielsedag. Något som alla kanske inte visste är att Åland är, precis som Israel, en "stat" (i det här fallet en delvis autonom region) skapad av FN.
Åland är förövrigt helt demilitariserat och inga militärer får vara på Åland och det råder även befästningsförbud sedan 1856 (när ryssarna förlorade Krimkriget). Ålänningar är finska medborgare men de är helt befriade från militärtjänstgöring i Finland.

Anonym sa...

Det är väl dessutom den ända "stat" FN verkligen lyckats skapa. För att, som våran lärare se, det inte finns en jävel som är intresserad av ön.

potmo sa...

detta reser ju osökt frågorna: varför fick inte judarna Åland? Går detta att åtgärda idag? Skulle man kunna flytta klagomuren för säkerställa naturligt habitat? Skulle detta kunna anses vara en antisemitisk kommentar?

Anonym sa...

för att man kan anklaga judarna för mycket men inte att vara dumma. de insåg såklart att de kunde bosätta sig vart de ville och varför i så fall välja en blåsig ö med vinter 9 månader om året?

huruvida ditt inlägg kan anses vara antisemitiskt kan jag inte kommentera då min kommentar antagligen skulle anses antisemitisk.

På tal om något annar: Låten Solidariteten och skivan den återfinns på är släppt av det eminenta skivbolaget Norbergs kommun. Som nästan kulturchef skulle jag vilja peppa dig att lägga upp den här då jag är rätt säker på att ingen kommer bråka.

Anonym sa...

Är det "tax-free" om ett fartyg släpper ankar vid Israel? Om inte så anser jag att ni jämför äpplen med päron. Men, I wouldn't touch that with a ten foot pole.

Anonym sa...

varför skulle inte äpplen och päron kunna existera på samma vilkor? det där osar vardagsrasism lång väg... Och att förespråka kryssningstrafik till Israel sen... som att det inte räcker med att vi har Jaffa-apelsiner i Sverige.

Anonym sa...

Nu blandar du in apelsiner också. Visst anser jag att äpplen och päron kan leva sida vid sida. Men att flytta Åland till Mellanöstern torde vara ett större projekt än att flytta Malmö till Göteborg. Åland är för övrigt ett jävla unket ställe, nåt svenskt reservat som lever på att plundra fågelbon och att man på nåt vis lyckats anlägga en hamn är otroligt. Vadå befrielsedag förresten, från vadå, ryssarna har väl typ lagt till där nån gång, högst en dag eller två. Om det är en framtida befrielse som syftas kan jag förstå det, men annars är det skumt. Åland är ju fan inte ens brandskattnings-worthy.

Anonym sa...

Framförallt har ni ju fel bägge två, både snorkråkan o potmo! det var väl ändå NF Nationernas Förbund, som låg bakom Ålands autonomi? Nationernas Förbund var Förenta Nationernas föregångare.

potmo sa...

indeed bäste william men notera följande: Same shit different name!

Anonym sa...

Nja, alla stormakter var inte med i NF alternativt gick de ur. Säga vad man vill om FN men de flesta är ju faktiskt med (stater då). För övrigt anser jag att Sverige borde säga upp sitt medlemsskap.

Skicka en kommentar