Monetize

I Blogger har jag nu upptäckt en liten extrafunktion som heter "Monetize". Det innebär att man kan lägga reklam i sin blogg vilket antagligen kommer att utmynna i att man får pengar.
Jag funderade på om man skulle lägga till det och sedan utlysa en tävling när man fått in tillräckligt med stålars. Priset skulle vara en resa med Aeroflot till st Petersburg.
Det kommer kosta ungefär 3500 kronor men eftersom inte Google vill säga ungefär hur mycket man tjänar på deras reklam vet jag inte hur lång tid det skulle ta men jag antar såklart att det skulle gå i ett blixtrande tempo.
Är det något som ni tycker skulle vara en bra ide?
Skriv en rad i kommentarerna. Kanske finns det något bättre man kan få i pris? Vad vet jag?

13 comments:

hawaii-kråkan sa...

En förutsättning är väl i så fall att du skriver här mer än en gång i månaden så man har anledning att gå in. En weekend i typ Gunnarskog eller Hellestad skulle jag tycka va lustigt.

mrdoktor sa...

word, kråkan.

potmo sa...

jag börjar fundera på att dela ut priset i ett personligt presentkort på samehantverk eftersom ni är så negativa.

Jag ska försöka bättra mig!

hawaii-kråkan sa...

Nog kan väl du konstruera ett program som gör att så fort man inte är vid datorn men den fortfarande är påslagen loggar ut och in på din sida hela tiden? Så kanske det går lite fortare.

Samehantverk? Är bidragstagande och gnällande ett hantverk? Annars förstår jag inte vad du syftar på.

potmo sa...

samekonst = läs värdelösa ting

peter sa...

Ja det där har jag tänkt på ang. t.ex. spotify, antal klick, antal lyssningar, antal nedladdningar osv osv. Man måste väl rätt enkelt kunna scripta något sånt som t ex genererar bättre statistik för en artist på exempelvis spotify? Det måste väl vara en problematik när man vill ersätta artister för när deras låtar laddas ned eller lyssnas på online.

mrdoktor sa...

Det här samehatet du stoltserar med Nisse, är inte särskilt smickrande. Nu får du verkligen skärpa dig. Och du med Kråkan! Snart kommer väl något om kosovoalbaner också. Byt namn på bloggen till Vit Maktia.

mrdoktor sa...

Jag trodde inte att din nya Hitlerjugend-frisyr skulle få sådana här konsekvenser.

potmo sa...

@peter
spotify löser det säkert genom att en användare bara kan lyssna på en låt vid ett givet tillfälle. Sedan kollar de säkert att det inte är samma ip som tankar samma låt samtidigt.
Men man kan ju såklart bygga något form av virus som lyssnar på en viss låt som man sprider över världen. Det borde ju gå.

@mrdoktor
jag vet inte hur du får min milda förtjusning i samehantverk att bli ett samehat. Nu tycker jag du drar på á la Aftonbladet. Och att dra så snabba paraleller till "Örnfolket" vet jag inte riktigt om det funkar.
Jag tycker även att du ska kolla upp hur snygg konst blir när man skapar den med en traktor (ordskämt sök wikipedia på "same" )

Hawaii-kråkan sa...

Som mrdoktor vurmar för italienska traktorer antar jag att han är för fri jakt på rovdjur också. Och bidrag är väl minst lika svårt att få idag som ett jobb så det krävs en jävla talang för det.

Anonym sa...

@hawaii
https://www.flashback.info/showthread.php?t=275423

mrdoktor sa...

haha, Kråkan först pratar du om att lappjävlarna är bidragstagare, och sen postar du länkar till nasse-forumet flashback! Börjar lukta lite brunskjorta här.

potmo sa...

@hawaii betyder väl att man kommenterar hawaiis kommentar inte att det är hawaii som skriver.

Skicka en kommentar