Hjulet

Ja hjulet jag glömde nästan men här kommer lite bilder...
Vi hade satt upp brandgula papper för fönstret så att ingen skulle se in innan vi öppnade.
Sedan hade vi klätt oss fint och lånat partiets tombola för att ge bort lite lotter.
 
En kvart innan plockade vi ner pappret och då kom Stiffo. Annars var det ganska dålig uppslutning vi sexslaget då det hela skulle börja.

Efter ett litet tag så hade fler kommit och tillochmed folk vi inte kände. Mjukvaran strulade lite till en början så man fick starta om programmet för att det skulle snurra igen men det löste vi efterhand så när det var slut så funkade det galore.
 
Framåt sjusnåret så var det faktiskt en hel del folk där och tittade. Det kom lite fler än på den här bilden men då var jag så klart inte framme med kameran. Det är hon med väskan mitt i bild som har skyltfönstret tillsammans med han som står på stegen på bild två.

 
I Tombolan fick man ta lotter där man kunde vinna i Livets Lotteri om mna inte orkade vänta på att hjulet skulle ge en en vinst. I botten på bilden är det tre annanassar.

 
Farsan hade tagit med sig kaffe i två stora termooser så vi kunde bjuda på kaffe och så hade vi köpt kakor som vi staplade upp i en hög. Mannen i den gröna västen heter Alain och är professionell clown för er som undrar. 
Jag var och tittade till hjulet idag och det snurrade och mådde gött till min stora förvåning så man kan gå dit och titta på det om man vill. Det snurrar och lyser som sagt bara mellan 18.10 och 20.00 med en paus mellan 19.00 och 19.10 (p.g.a. en liten bugg i programvaran).
Michelle har film på hjulet när det går men det har inte jag så jag ska lägga upp den när jag får vantarna på den.

0 comments:

Skicka en kommentar