Utlåst

I lördags gick jag upp, hungrig, och drog på mig böxxorna och en t-tröja och tog plånkan i handen. Sedan gick jag ut i trapphuset och klappade igen dörren varpå jag kom på att jag inte hade nycklarna med mig. Tillråga på allt var Joanna vid tillfället i Prag och satt i en saltgrotta. Jag står nu alltså i trapphuset och vet inte vad jag ska göra. Jag har ingen plånbok och inget nummer till någon.
Jag tänker nu att jag åker till Årsta där Erkii bor och lägger upp en plan. Väl i Årsta inser jag dock att han inte längre bor i Årsta utan i Gullmarsplan på sjunde våningen utom räckhåll från mina förtvivlade rop.
Jag åker då till Vårberg där både Nasse och Bullen bor. Två chanser måste ju ge åtminstine en utdelning.
Mycket riktigt är Bullen inte hemma men Nasse är det. Han öppnar dörren förvånat och undrar hur jag kunde komma så snabbt (Senare visar det sig att jag blivit bjuden på grillning per SMS). Jag fick slagga hos Nasse och sen kom Joanna hem med nycken.
Alltså: Man blir mycket förlamad av att inte ha en mobil. Alltså: Man ska ha mobil.

2 comments:

Anonym sa...

Något som inte stämmer här....
"I lördags gick jag upp, hungrig, och drog på mig böxxorna och en t-tröja och tog plånkan i handen."
....
"Jag har ingen plånbok och inget nummer till någon."

potmo sa...

aha. Sherlock. Ett typo. Det ska ju vara "Jag har ingen MOBIL och inget nummer till någon".

Skicka en kommentar