Polisen i Fagersta

Idag ringde Polisen i Fagersta till mig. Jag blev mycket paff. Hade en helgs täljande i Norberg brutit mot knivlagen? Hade de fått reda på något jag inte vet? Har jag i sömnen lensat Storkiosken på HubbaBubba?
De visade sig att jag hade lite personliga dokument på station. Ett kortetui hade hittats på Brukshotellet innehållande mitt leg, en Villes kontokort, tunnelbanekort m.m. tillhörande denne Ville.

De undrade varför mitt leg låg i denne Villes kortetui vilket jag meddelar att jag inte har en aning. Jag nämner dock att de får all tillåtelse att lämna ut det om denne Ville kommer och hämtar sitt kortetui.
De säger att det är lugnt och att om Ville kommer och hämtar det så ska han få det även om de egentligen inte lämnar ut personliga dokument förutom till personen i fråga.

Ville åker dock till Tyskland och lever rövare på turne (Olle har gett honom mycket matnyttiga tips om hur man gör på roaden) på fredag och lär inte åka till Fagge och hämta några kort.

To be continued...

0 comments:

Skicka en kommentar