Mor 50 år

I helgen var jag och Joanna uppe i Norberg och grattade mamma som fyllde femti barre.
Adam, Olle, jag och Ville spelade en sång (Mother - Danzig) med akustisk gura och marackasägg. Olle och Ville sjöng, jag spelade burk och marackasägg och Adam lirade gura. Nu är jag lite trött.

På lördagen var ajg och Joanna ute och tog en sväng på skidorna. Vi åt bara en macka innan vi drog iväg på morgonkvisten. Först stannade vi till vid kraftverket och fikade men sen blev vi kalla så vi åkte vidare förbi Torshammar och sedan in på fina spår. Efter att ha åkt in på ett mindre spår och sedan vänt för att det var några läskiga Sankt Bernadshundar som inte jag vågade åka förbi skidade vi vidare. Och vidare, och vidare. Tillslut var det bara skog åt alla håll och varken jag eller Gio visste riktigt var vi var. Efter ett tag kom vi ut på en väg och frågade en tjej vi mötte som sa att vi var i Fragg. Det var ganska surt för då är det typ en mil hem. Då fick vi åka tillbaka till spåret som vi åkt av och nu fått ett namn på, Engelbrektsleden. I alla fall så var vi sjukt hungriga och sjukt trötta. Jag tänkte lägga mig ner och bara dö för jag var så trött. Fyra timmar efter avfärd ser jag tegelhuset uppe i Kolnningsberg och till min outsägliga förtjusning inser jag att det bara är ett par kilometer hem och det mesta är nedför.
Nästa år åker vi Vasaloppet.

p.s. efter lite efterforskning och verifiering av farsans uppgifter (som jag tyckte var i minsta laget men både Brrrranten, Bengtsson och Riksdagsledarmoten instämmde i) så var det ca tre mil vi åkt. Även om jag hade tippat på fem, sex.

9 comments:

Anonym sa...

Hur kan de våga uttala sig om sånt utan att först diskuterat det med Georgsson? Jag tror det var mycket längre.

potmo sa...

Georgsson var på annan ort så jag ska fortfarande överklaga till honom

Christoffer sa...

kommer det komma upp någon form av video på er säkerligen fina framträdande av Mother - Danzig?

potmo sa...

jag vet inte om det var någon som filmade. kanske tog pappa kort

Christoffer sa...

lite besviken blir jag nu. skulle inte dante vart med på trummor också? fast de spelade väl in cementplattan nu i helgen

potmo sa...

Jo Dante skulle vara med han å men han skulle spela in något så han bangade. Grabben måste ju få koll på sina prioriteringar.

Anonym sa...

Jag hade kommit på en gång om jag blivit tillfrågad.

potmo sa...

Jag vill minnas att du sa att du skulle komma men att du rapporterade för en queer-feministiskt kulturradio den dagen. Det var synd. Riksdagsledarmotn var på topp.

Anonym sa...

Det är sant. Jag ville bara försöka reta upp dig lite. Ångrar redan min prioritering.

Skicka en kommentar