I like to move it move it

 
Igår var jag hemma hos Nasse i Vårberg och testade hans nya fina styrchip (På pallen). Mede det kan man styra elektronik från datorn genom en USB koppling. Sedan kan man sätta till ett relä så man kan styra saker med lite starkare ström. Först fick vi en liten diod att lysa och var mycket försjusta över det. Sedan gick vi på det stora atilleriet direkt och drog in en sladd från eluttaget i väggen till reläet och sedan ut till en lampa. Först lyckades vi koppla in både fas (brun sladd) och nollan (blå sladd) till samma relä från elen utan att det gick genom lampan. Hade vi kört igång det hela hade vi bränt varenda säkring när vi körde igång programmet. Nu lyckades vi komma på det innan så det gick bra och lampan tändes. Nu har jag köpt en egen som jag kommer ha mycket sköj med och så har vi fått en elmotor av Gios farsa!

Sedan flyttade jag och Gio över en massa saker från Fatbursgatan till mitt nya residens i Midsommarkransen. Innan hade vi gjort väldigt fint och skruvat upp hyllor och allt men när jag kom med alla prylar så kaosade det som ni ser. Det fixar sig!

Tjo bre!

0 comments:

Skicka en kommentar