Marocko och Balette

Jag fick ett mail idag från den förlorade sonen.  Vår mesta och bästa utrikeskorrespondent och settler Björn Jonas Larsson.
Han skriver detta i ett kort och koncist öppet brev till allmänheten:

Orkar inte blogga så gästbloggar hos dig.. Marrakesh är typ 30 grader varmt vi har jagat skorpioner i öknen och ormar i stan, ätit lamm och couscous och typ jobbat lite också.. Här AD en bild på arabiska lenin som satt på ett torg.. Jag latsades ringa och smygtog bilden men kanske går å zooma .. Puss
 Jag tycket det är ett bra initiativ av honom att gästblogga.  Man hör på tok för lite från Björn när han visar var skåpet skall stå även utanför Norbergs gränser.
Uppenbarligen befinenr han sig i "Söderns Pärla", Marrakesh (مراكش) som som bekant ligger invid Atlasbergen i Marocko. (Otippat är att jag idag var och kollat på en lägenhet vid Atlasmuren, dock ligger inte det i Marocko). Otippat är även att en av stadens åttahundrasjuttiotvåtusen invånare är Lenins hemlige son "Leninskij" (det är väl så att man slänger på ett "skij" i ryskan när det är någons son. Typ som Svensson?)

I alla fall. Jag hoppas vi får fler rapporter från honom. B.t.w. så kan jag ju nämna att man kan skicka ett mail till en hemlig adress så publiceras det automagiskt här på bloggen, med bilder och allt. De som är intresserade kan höra av sig i kommentarerna.

I går var jag, Moa (min gudsyster), Kent (Moas kille), Görel (Moas mamma), Ville Bror, Olle Bror, Mor och Far på Balette på Operan här i Stockholm. Till min stora förtjusning så var alla väklädda på scen. Evenemanget var uppdelat i tre delar där killarna hade långbyxor och tjejerna t-tröja typ och hotpants (!) i första delen innan pausen. I Andra delen körde killarna med bara boxershorts och tjejerna trikåer. Sista och sämsta akten så hade killarna kostym i olika bjärta färger och tjejerna hade festblåsor. Det enda som var bra med sista akten var att det kom inflygande rättickor som hängde i snören i taket över scen. Först trodde jag det var ett skämt men det var det inte.
Man kan säga mycket om balette men det är ju bra härligt. Vilka kroppar. Jag kan förrstå att fru Magnusson (prinsessan Christina) vill att baletten finns kvar med dessa fulländade nakna överkroppar.
I alla fall så var det roligt även om jag skulle säga att opera är bättre att gå på om man vill se finkultur.
Nu har vi nämligen betat av opera, klassisk musik och balette. Jag antar att det är en qvintett så man får nog på på Dramaten och se något innan man tagit all finkultur. Sedan borde jag gå på Nationalmuseeum någon gång.

Igår var jag även på Morfar Jinko som jag trott var en så kallad bögklubb. Det var det dock inte. Tror jag ialla fall. Det var fruktansvärt stort. Inte det lilla som man ser från gatan. Det var jag och Joanna och hennes syrra Mischin. Det var trevligt som attans.

Nej undra vad jag ska göra nu. Kanske kolla på BBC's Planet Earch som jag tankat ner?

Skepp och hoj!

1 comments:

Anonym sa...

Jag trodde Marrakesh var låtsaslandet i Rosa pantern.

Skicka en kommentar