Kramfors

Imorgon ska jag och Joanna bila upp till Kramfors där Murpface som bekant huserar sig själv.
På listan av saker som bland annat ska med är
* Silkespapper, tio olika kulörer
* Kycklingnät
* Tapetklister
* En madrass
* Ett par gröna sockor, modell storviltsjakt
* En halsduk i klanen Murrays färger.
* En plockad tupp
* Kamera
* En dator med cigarett-el-uttag
* Glatt humör och oömma kläder

Känns redan som jag glömt något.

Vi ska åka på sightseeing vid Högakustenbron. Det blir lajbans. Det finns en restaurang som man kan äta på där som jag hoppas vi ska prova.
Med lite tur får vi gå på lokalkrog och dricka bärs på kvällen och densamma och äta pizza morgonen efter. Det ser jag fram emot.

Den här helgen är fullstoppad med saker jag hade kunnat gjort om jag inte skulle bila.
Jag hade kunnat
* Gå på Erkkis 25-årskalas
* Gå på Stöffes 23-årskalas
* Gå på mormors 85-årskalas
* Hänga med Perran som kommer upp och säger hej (eftersom jag har svårt att stava till hällsar/hälsar/hellsar/helsar (min gissning är hälsar. Skitord))

Folk måste lära sig efter mitt exempel och ha bra framförhållning. Jag har i alla tider planerat långt, långt i förväg.

Jag hoppas jag får någon form av bildrapport från de tillställningar jag missar genom mitt besök i Norrland. Mest behöver jag nog bildbevis på att Stöffes fest blir av. Annars kommer jag nog inte tro på det. Det ryktas att det ska bjudas på snittar.

Nu efter jobbet ska jag hem och rensa vattenlåset i vasken i köket. Dammsuga och skura och göra rent på toaletten många veckor försent. Allt det kommer ju hända.

Vad har egentligen hänt med alla de bloggar jag läser?
Hallonvägen?
K som i Karlsson?
Schalongs Pferusad?
Stiffos blogg?
Björns andra blogg?
Total stiltje! Skandal!

2 comments:

Anonym sa...

*Kramfors ligger inte i Norrland.
*Den där restaurangen är en vägkrog men det är råfin utsikt.
*Om man åker över bron och en bit till kommer man till Skuleberget där landhöjningen är som störst, det kan man klättra i och också få råfin utsikt från.
*Om man åker ytterligare en bit kommer man dit jag bor sen tre år tillbaka där du fortfarande inte varit.
*Vattenlås är rätt äckliga men joxet som finns i har ofta en cool konsistens.

potmo sa...

* Västernorrland duger som Norrland för mig
* Det var ingen vägkrog utan jag skulle nog säga att det nästan var en restaurang. Det var fint. Tyvärr blev det för mörkt så vi sket i berget som annars låg på dagordningen.
* Jag föreslog en swing förbi Ume men det var ingen som nappade på tio mil i bil i fel fil. Det var synd.
* Vattenlås är bird

Skicka en kommentar