Skepp o'hoj era gamla geronter (mitt nya favoritord).
Vad händer på alla fronter? Pepp och skoj.
Jag lovade ju för ett tag sedan att jag skulle lägga upp lite bilder från julfesten och det skall jag ju såklart göra.

 
Men först en bild på några bakelser som MrDoktor bjöd snällt på när han fyllde år häromdagen.

 
Här är en bild från julfesten. Som ni ser så har vi smyckat med girlanger (Tjej-ilska) och annat. Där neri hörnet ser ni en riktig livs levande salabo.
Jag ska säga er att det var en synnerligen trevlig fest med mycket nya ansikten och en del gammla bekanta.
Den högst smickrande bilden högst upp i posten är Giovanni med de saker som hon hade med sig till festen. Det är allt man kan tänka sig. Det finns vissa som tar "ta med allt" på största allvar.

 
Igår gjorde jag Joanna och Michin  en mycket rolig sak. Vi byggde ett berg av gröt. Tyvärr har inte jag bilderna på slutresultatet för de har Michin och hon har inte skickat dem till mig. Det blev väldigt fint. Det gick åt två tre påsar havregryn till typ åtta kastruller gröt. Vi började med att bygga en rigg av hönsnät som vi klädde i tidningspapper. Sedan hällde vi gröt över det. Jisses vad gröt det blev. Hinkvis. Jag ska lägga upp bilder på när det är klart så ni får se.
Idag är Farsan här och hämtar mig med Rovern. Just nu är han och köper juleklappar så jag har en stund för mig själv som jag lägger på att blogga lite. Snart ska vi åka hem men först ska vi hämta Erkii på bibblan i Rinkeby som ska med till fagersta. Nyss var farsan och Joanna och jag och käkade lunch på Kvarnen. Utanför träffade vi Gurra som skulle till Tokyo.
Jag vill även tacka årets bästa gästbloggare, Hawii-Kråkan, för det gångna året och för utmärkt bloggande. (alla vet ju att året slutar vid jul och inte nyår). Det är fortfarande några luckor i julpysslet som inte är löst. Passa på att slå igen dem. Var inte rädda.
Jag hoppas att det blir fler gästblogagre nästa år och att Hawaii-kråkan stannar med oss. Jag vet ju flera Bergslagskolonier som inte har den mediatäckning som sig bör för en Bergslags-koloni.
God Jul!

0 comments:

Skicka en kommentar