Nisses helg

Jag har pratat med Nisse idag och eftersom han är så dålig på att skriva nu för tiden kan jag berätta vad han gjort istället.

Idag har Nisse varit på Beckmans designhögskolas julmarknad. Där fanns nån som hade bränt in saker i plast med laser. Det tyckte Nisse var coolt och undrade om jag kunde fixa en sån åt honom. Det kan jag nog inte.

Igår hade Nisse glöggfest hemma hos sig och gästerna uppmanades att ta med material till ett pepparkakshus. Antagligen hade Nisse tänkt sig att sällskapet skulle återskapa Albert Speers ritningar för partidagarna i Nurnberg eller något av Idi Amins palats eller nåt liknande. Antagligen tröttnade dom flesta innan det var färdigt eller också har Nisse skaffat nya vänner som är mycket mer kreativt drivna än hans gamla.

Nu har Nisse antagligen gått och lagt sig för imorgon ska han till jobbet och berätta för sina jobbarkompisar att det var mycket svårare att bygga ett pepparkakspalats än han trodde.

1 comments:

Anonym sa...

Just ja; det var jag som skrev det här. Glömde säga det.

Skicka en kommentar