En lång pizza och en gubbe med lång skinka

I helgen var jag och Joanna, Tapi och Stiffo på Moderna Museét.
Jag har aldrig varit där förrut vilket kan anses lite konstigt. Först gick vi in på Mejan (för inte så länge sedan fick jag berättat för mig vad det är och det är Kungliga Konsthögskolan så nu ska jag ta tillfället i akt och stila med mina nyvunna kunskaper så mycket jag kan) som hade vernissage för någon som hade gjort sin magisterexamen. Det var en lång pizza/spya, ett bröst som det rykte om som en vulkan och en animation av en val som flög upp ur vattnet och landade med ett plask.
Jag blev förvånad över hur lite man behöver göra på fem år för att få en magister i konst eller vad han nu fick sin magister i. Lätt jag kan göra det där hundra gånger bättre själv!

I alla fall så var det lite bättre inne på Moderna. Det var en massa fina saker och en massa saker som inte borde kosta så mycket som de antagligen gjort och en massa fula saker.
Jag träffade Karl-Oskar som jag trodde jobbade på Nationalmuseéum men som jobbade där. Det var roligt. Han berättade om larmen och att man inte fick komma för nära tavlorna för då ringde det i en klocka. Det var det många som inte hade förstått så det ringde nästan hela tiden.

Det var även kul att se sånna bilder som man bara har sett i böcker innan som t.ex. Dalís gubbe med en jättelång skinka och Picassos konstiga fyrkantsgubbar (Picasso är kanske världens mest överskattade person).

Nu kom jag på att först var vi faktiskt på Grafiska sällskapet där Joanna hade vernissage. Det kan jag rekommendera för er som håller sig i trakterna. Se till att gå längst in bara.

Jag har även fått information om att Mejan har en gigantisk plotter. Alltså det är en grej som man sätter en penna i och sedan kan den rita sånt man har ritat i ett datorprogram. Den skulle jag hemskt gärna vilja använda och göra något kul med.

I Modernas prylshop fanns det en livs levande spirograph, alltså en sådan som ritar snygga former med hjälp av kugghjul. Den köpte jag och har haft mycket roligt med. Det vore kul med en sån i makroformat.

Den här veckan kommer bli mycket hektiskt på jobbet. Idag satt jag och McMongo kvar till tio och grejade. Jag hoppas att jag inte behöver göra det alla dagar i veckan.
Vi ska den här veckan lansera två spel som vi byggt på ganska länge. Nu har vi kommit på att vi inte bara kan bygga saker utan vi måste göra klart dem med och skicka ut dem på det vida nätet. Inte för att jag förstår riktigt logiken med att göra klart saker när man kan hålla på med dem i evigheter men jag antar att det är någon ekonomigrej. Aspirerande betatestare skriver en rad i kommentarerna.
Det blir spännande om det blir någon jul i år.

Är det förresten någon som har en massa avdankade Playstation ett spel ligger hemma och skräpar så släng en rad i kommentarerna så kan jag hjälpa er att bli av med dem.

Nej nu ska jag tänka på refrängen, det är en dag i morgon med.

0 comments:

Skicka en kommentar