Tavla

Jag har haft det lite trökigt här hemma och det finns inte så mycket att göra när man inte har internet och bara ettan, tvåan och fyran (pluse en extrakanal som byter varje dag, idag var det nian). Detta har jag löst genom att göra en liten målning. Jag har tagit i och målat med olja på duk tillochmed. Jag tycker det blev ganska bra för att vara den första oljemålningen jag gjort och den första målningen alls på många, många år.
I alla fall så är det Bob för er som inte ser. Håret var mycket bättre först men sen kom jag på att jag inte hade gjort någon bakgrund så jag fick måla över håret och göra det här inte lika snygga.
Mest nöjd är jag med skjortan i allmänhet och ärmen i synnerhet.

Jag snackade precis med Hawaii-kråkan. De borta på Hallonvägen hade startat en ABF-studiecirkel av sin blogg och cashade in deg på löpande band. Synd bara att man måste vara tre för att starta en.

2 comments:

Anonym sa...

Man får vara med i flera cirklar samtidigt (och då tjänar man dubbelt så mycket) och jag skriver ju ungefär lika mycket här så sätt upp mig på intresselistan.

Anonym sa...

jag kan ocksa tanka mig att skriva lite mer regelbundet har, nu nar jag far internet hemma idag eller i morgon.. sa om man far vara utlandssvensk och medlem i ABF sa ar jag pa..

Skicka en kommentar