Svättkuvert




Jag vet inte om jag skrev det men häromdagen så trodde jag att jag tappat bort min plånbok så jag spärrade alla korten och hittade plånboken lite senare på dagen. Bra!
Nu har jag i alla fall fått nya kort. Jag var och hämta dem på Nasses jobb för han hade tagit med dem dit tillsammans med mina deklarationspapper.
Jag tog cykeln dit för det var ju så fint väder. Det ligger på Sturegatan så jag hittade ju garanterat inte direkt. När jag väl kom fram så stod Nasse utanför och väntade. Sedan tog jag breven och stoppade dem i tröjan och hojade iväg. Jag kände mig som ett cykelbud ända tills jag insåg att jag inte hade en aning om var jag var. Efter ett tag kom jag till st.eriksgatan och därifrån hittar man ju.
När jag kom hem så fick jag ytterliggare en försäkran om att jag inte var ett riktigt cykelbud. De svättar nämligen inte ner sin viktiga post.


Farsan kom hem från sin cykelresa på Mallorca häromdagen. Han hade fått låna min (Baggens jobbs) kamera för att dokumentera lite. Det hade gått ganska bra och han fick ett par bilder på Pelle-Georg och Fred i Viken men sedan var det något som strulade.
Uppenbarligen hade han råkat klicka över till filmkamera-mode.
Frågan är "vad jag är så djävla"...

0 comments:

Skicka en kommentar