Skridsko

 
Häromdagen var jag och Tapi och Joanna nere vid Zinken och åkte skridskor. Jag fick låna ett par hockey grillor av Joannas farsa som, praktiskt nog, även heter Nisse.
Det var bra is och en massa folk som spelade både Hockey och den lite finare vintersporten Bandy.
Det gick faktiskt förvånansvärt bra att åka. Jag trodde jag skulle vara sämre även om Joanna åkte ifrån mig med graciösa översteg. Det känndes lite läskigt för jag hade ingen hjälm och såg framför mig när jag klotade i backen och slår upp ett ögonbryn eller liknande. Som tur är ligger södersjukhuset nära (som är vitt kända för deras utsökta sykonst) så man kunde känna sig trygg.
Med lite tur blir det en korpmatch i Bandy. Erkii tipsade om att man skulle klippa av lite av stöveln för att få ett par hockeyskrillor och bli mer Bandyesque.

0 comments:

Skicka en kommentar