Mystiskt kuvert

 
Häromdagen kom ett mystiskt kuvert till kontoret adresserat till mig. Det var poststämplat i Göteborg utan någon direkt avsändare.

 
Efter att ha öppnat och inspekterat innehållet kunde jag, och den ansamlade skaran nyfikna kollegor, konstatera att det var ett foto med texten "Aktion nr. 145: Hyra en parkeringsplats för en sten".
I kuvertet låg även en handskriven lapp. Jag kunde inte till hundra procents säkerhet slå fast vems handstil det var men jag misstänker en viss Hawaii-Kråka. Ständigt denna Hawaii-Kråka.
  
Efter ett litet tag noterade en par uppmärksamma ögon att det stod "Kanslibyrån" i övre vänstra hörnet på kuvertet. En snabb Googling tar mig till www.kanslibyran.se. Där kan man slå fast att
Kanslibyrån är mot den nuvarande ordningen.
Kanslibyrån är mot det som betraktas som normalt.
Kanslibyrån är mot alla invanda konventioner.
Kanslibyrån står utanför lagen.
Kanslibyråns aktioner skall vara planerade.
Kanslibyråns aktioner skall vara dokumenterade.
Kanslibyrån förespråkar irrationalitet och trots.
Kanslibyrån är inte praktisk, lönsam eller effektiv.
Kanslibyrån verkar i det vardagliga.
 Detta är mycket uppskattat och roligt tycker jag. Bra jobbat vem du nu är.

4 comments:

peter sa...

Kanske var detta en aktion också? Aktion 235: Skicka ett brev om en av våra aktioner till en för oss okänd människa.

Anonym sa...

Handstilen är väldigt lik men dock inte min. Och jag har inte varit i Göteborg sen Augusti förra året. Hade det varit jag hade det antagligen varit något i stil med Aktion 1488: Hälsa på Hitlers vis utan att vara nazist.

potmo sa...

Jo jag tänkte det. Den var lik men inte exakt. Och poststämpeln var ju som sagt götet. Men jag tror ändå att du är the evil mastermind bakom detta. Jag noterade på hemsidan att en av de som höll i tyglarna var Umebo. Mycket misstänkt enligt mig.

Anonym sa...

Jag säger som Varg Vikernes sa om kyrkbränderna -93: Jag kan veta vem som gjort det...

Skicka en kommentar