Mikael Parkvall


Mikael Parkvall är lingvist och ganska rolig. Jag fick ett tips nyss som egentligen handlade om att han såg rolig ut och var med i en artikel i Metro.
Jag letade rätt på den på Metros sida (länk


"Hade man haft kompisar hade man inte blivit akademiker."


"Men egentligen skulle man kunna räkna ut med brunögat att det finns ett potentiellt samband däremellan." (Om att engelskan är viktigast)


"Att tycka att folk som lyssnar på Niklas Strömstedt är dumma i huvudet är inte konstigare än att folk som pratar fel är dumma i huvudet"


Några citat av Mikael Parkvall.


I.f.s så är det inte jätteroligt men har ser kul ut.

4 comments:

Anonym sa...

Man kan tänka sig att han rätt ofta säger att "Man kan inte bli älskad av alla".

Anonym sa...

Han är ju råsexig. Ser ut som en grottman...:) Skulle inte banga honom!

Maria

potmo sa...

Jag hoppas det är Parkvall själv som skrev den kommentaren under pseudonym.
Jag gillar honom med.

Anonym sa...

Tihi... Nope jag är kvinna. Och mycket söt dessutom (om nu det spelar nån roll :) Han har ngt speciellt som jag går igång på!!!

Maria

Skicka en kommentar