En konspiration utan dess like..

Jag har stött på en mycket otippad med än ruskig konspiration som nu uppdagas. Den förefaller att vara riktad mot mig och alla är med på den, min familj, mina vänner, mina arbetskamrater till och med YouTube (och därmed Google (jag undrar om den här posten kommer komma fram då Blogger ägs av Google)).

Förr i tiden fanns det ju ett intro till barnprogrammen (typ Pettsson) och där var det ett berg som snurrade. Runt berget gick ett tåg och så spelades det en pianoslinga.

Det är denna slinga jag pratar om

Erik Saties Gymnopédie No.1 från Augusti 1888.
Off topic: Den släppes med dessa rader av J.P. Contamine de Latour som skulle ackompanjera

Oblique et coupant l'ombre un torrent éclatant
Ruisselait en flots d'or sur la dalle polie
Où les atomes d'ambre au feu se miroitant
Mêlaient leur sarabande à la gymnopédie

Jag ska inte ge mig på en översättning. Testa Google Translate.

Det är denna musik som alltså ska vara till berget som snurrar med tåget.
Dock så när jag letar så hittar jag på YouTube denna bleka kopia:

Vem som skrivit detta verk, lagt upp det på YouTube och byggt den där världen vet jag inte men jag vet att det är en komplott mot mig.
Dock hittar jag inte på originalet. Antagligen så är SVT med på detta med. Antagligen kommer alla era kommentarer att förvrängas av Google så att ni inte håller med mig.

4 comments:

Anonym sa...

kära du, du minns fel!
dock har säkert gymnopédie förekommit i rutan många gånger då du gått upp för tidigt eller för sent. stycket brukar ackompanjera testbilden nämligen. så vare med det. lovar!

potmo sa...

precis vad jag förutspådde. Google är inne och ändrar era kommentarer

Anonym sa...

Mycket imponerande Mikaela. Men man undrar lite nyfiket hur du kan vara så insatt i testbilden?

reallyjoel sa...

HUR I HELVETE KAN JAG HA SPENDERAT EN HEL DAG MED ATT HITTA DEN DÄR LÅTEN I BARNPROGRAMMET MED DEN SNURRANDE MODELLSTADEN och komma fram till EXAKT samm sak som potmo - att låten är Gymnopédie No.1 och att det enda man hittar på youtube är en blek kopia med fel låt?

Det ÄR en konspiration!!

Skicka en kommentar