KurvRaster

 
Det onda maskineriet tuggar vidare. På jobbet säger de att jag inte bloggar och hänger med i den fascinerande utvecklingen av, how should I put it, lösmöss.
I alla fall så var jag, Tapi och Gio i Norberg i helgen och åkte skidor och inspekterade ägorna. Det var en massa skåningar som aldrig hade stått på ett par skidor som skulle ge som på de svindlande sex milen i Engelsbrektsloppet i krokarna. Själv skidar jag aldrig förspårat utan gav mig, tillsammans med min vapendragare Gio, upp bland gruvor i knädjup lössnö långt bortom elljusspår och vallningsstugor med centralvärme. 
Olle och Ville var hemma med och vi var på Elsas och fikade. Ett par tyskar trodde det var "afterski" och fikade med medhav termos, något som jag inte är säker på om jag ska hylla eller lägga en kummunstödd bulla på.
Som sagt så tuggar det onda maskineriet vidare även om det är så ont att det inte ens märks att det finns. 
Här ovan ser ni ett experiment som jag snickrat ihop i Flash/Actionscript3. Det är ett CMYK-raster av en massa bezier-kurvor. Orginalet ser ni i övre högra hörnet. 
Nästa steg är att låta cyan-kanalen, magenta-kanalen, gul-kanalen och svart-kanalen (jag vill få med brun-kanalen men den finns inte, än) i olika diagonaler. Då kanske man slipper att det blir som rader i bilden.
Bilden, alltså orginalet, ska man inte bry sig så mycket om. Det var den första bilden men mycket fär som var liten jag hittade på fejjan. Det var en affisch i bakgrunden på en bild hemma från Manne back in the days.
Förresten var jag på fest hemma hos Ilona, Gios syrra, eller inte hemma hos henne utan hemma hos någon av hennes kompisar förra helgen. Björn Ranelids grabb var där. Men jag såg honom inte. Jag fick höra det efteråt så jag kan inte kommentera hur han såg ut tyvärr. Förövrigt så anser jag inte bara att Karthago bör förstöras ("Ceterum censeo Carthaginem esse delendam") som Cato den gamle geronten sa utan även att festen var bra.

1 comments:

Anonym sa...

Greta Garbo?

Skicka en kommentar