Upside-down-ternet

Någon på mitt jobb berättade om en mycket rolig sida för oss som håller på med data; xkcd.

Det är en sida men en massa serier som kanske även de som inte håller på med data kanske kan tycka är kul ibland. T.ex. när jag i en alt-texten till en stripp hittade en referens till upside-down-ternet.

Upside-down-ternet är ett script som man kan installera på sin trådlösa wifi router (grundliga instruktioner finnes i länken. Eller ja grundliga och grundliga. När jag tittar igen så har jag inte en aning om hur man gör men man kan ju fråga någon som vet). Det gör att routern får två olika nät. Ett som är stängt, där man själv smurfar, och ett som är öppet, där grannarna får vara. Enda skillnaden är att när grannarna surfar blir alla bilder upp-och-ned.

Det är ju förfärligt kul. Jag ska installera det när jag får tid men nu borde jag sova för jag ska upp tidigt i morgon och releasa spel. I morgon kväll ska jag och hälsa på på Raketen. Det blir kul att se hur de har det.

Skepp ohoj!

0 comments:

Skicka en kommentar