Böjda streck

I går kväll gjorde jag lite modifikationer på Evolutionsscriptet. Jag förstår att ni kanske börjar bli lite trötta på detta man jag tycker det är så kul så kul.
Det jag gjorde var att gå från att istället för att rita streck med samma tjocklek så kan nu strecken evolvera sin bredd. Jag la även till att strecken kunde böjas som en kvadratisk bezier-kurva.
Här under är ett flygande skepp (detalj av en större bild. källa:internet). Den har skapats nu under natten.

Här nere är bilen igen. Nu har jag tagit bort det gråa i Photoshop så att den inte lägger en massa streck på att måla grått. Första bilden är efter en kvart och andra bilden är nio timmar senare. Det blir alltså inte så där super mycket bättre om man kör super mycket längre tid. Jag gillar faktiskt den övre mer för den ser skitigare ut på nära håll och nästan lika bra på långt. Klicka på den för full storlek så ser ni bättre.
Den vetgirige undrar säkert vad det är för röda siffror i överkant. Den första är phenotyps-id. Det är alltså vilken individ. Så den nedre bilen har gjort 5.8 miljoner genförbättringar sedan den började.
Det andra talet är hur mycket den avviker från originalet. En perfekt bild skulle ha talet 0 där. Den tredje siffran är hur många streck som har använts.

Edit: Nu med video

Klicka för större storlek tror jag går

0 comments:

Skicka en kommentar