Kultur Kultur

 
I helgen, alltså förra tror jag det var var familjen Bergman i stöschen och hade kulturhelg. fam Bergman + Joanna, Tapi, Moa, Liv, Görel. Vi var på Liljevalchs Konsthall och tittade på vårutställningen. Det var sådär tycker jag. Ett guldkorn fanns dock. En ensam gran som spelade internationalen och någon annan liten låt på en speldosa. Det är värt att åka dit bara för att se den faktiskt. Sedan var vi på Lacromosa och tittade på teater som även det kan rekommenderas. Här ovan är en bild från Nordiska museet som vi även var på. Museet är ritat av Gustaf Clason och tog tio år att bygga. Egentligen skulle det blir fyra gånger så stort men det visade sig att de bara hade råd med ena flygeln, ändå har det Sveriges största icke kyrkliga rum efter Ericson Globe Arena. 
När vi gick runt och kollade på same-hantverk och leksaker så var det ett ständigt mullrande från en vals. Tillslut hittade vi källan: En hel bunt gammlingar som dansade till liveband. Jag antar att de var ett levande inslag av en svunnen svensk kultur. Ett mycket bra inslag enligt mig.
I Onsdags var jag och kollade på Bruket på Debaser slussen. De gjorde en väldigt bra spelning. Man kan ju inte annat än bli glad när man får höra låtar med namn som "Polisen lägger pussel, behåll din bit" och sen vilken tagline: "BRUKET – inte ett varsel sedan 1982." 

0 comments:

Skicka en kommentar