Lite fina robotar

Nu har jag precis kommit till Stockholm från Norberg och det första jag gör är såklart att kolla upp vad jag missat på internet. Jag hittade inte något nytt men en del gamla saker som jag tänkte göra er uppmärksammade på.

Den här första gillar jag nästan mest. Det är en motor som är nerväxlad en massa gånger. Den sista växeln sitter ingjuten i betongblocket längst till höger. Eftersom det är så nerväxlat så rör sig inte den sista växeln nästan inte och därför går inte betongblocket sönder. Om ett par tusen år kanske det gör det.


Här är en onödig kinesisk-fläkt-öppnare.


Detta är en digital version av en leksak som Oskar hade när vi var små.


Här är ett gäng olika små maskiner som inte gör så mycket men det är många maskiner och det gillar jag. Skulle man bara vara så rok så man kunde köpa så många motorer mmmmm.

Zimoun : Sound Sculptures & Installations | Compilation Video V1.5 from ZIMOUN VIDEO ARCHIVE on Vimeo.

0 comments:

Skicka en kommentar