Julen 2009

Folke vann årets schacktävling efter att ha slagit mig i finalen. Jag vet fortfarande inte riktigt hur det gick till för han klantade bort sin dam redan i början.
Busskiosken i Norberg hade nyheter. Den här gången var det mackor.
Jag lyckades erövra Leif Loket Olssons autograf. Vi spelade TP hemma hos Murp och Hawaiikråkan hade tagit med priser till alla i form av olika autografer. Efter lottning fick jag Lokets. Andra autografer i potten var han var åklagare för Charles Manson, Mora Nisse, Lasse Anrell, Wassberg och ett par till jag inte kommer ihåg.
Tapi och jag gjöt tennsoldater, romare. Det var svårt och vi fick inte till svärden. Hela Tapis armé av romare hade spetälska.
Julafton hemma. Fin gran. Efter det åkte jag till Norberg. Gio och Tapi kom på annandagen.



Lite mycket i en titel kanske. Det var ett par kommentarer på vad som mobilen såg den här julen.

0 comments:

Skicka en kommentar