Fler evolutionära raster

Jag har gjort en ny version av min evolutionära algoritm. Den här gången använder jag inte polygoner utan raka linjer. Min förhoppning är att detta ska skapa ett raster. Dock så räknar jag med att ju längre tiden går och ju fler generationer som skapas så kommer bildens kontrast öka och därmed försämra resultatet (DEVO). Jag är faktiskt lite förvånad att det faktiskt funkar så bra som det gör. 
Nästa version ska vara bättre och lösa detta problem genom att skala om bilderna innan man testar dess värden med en bikubisk resize vilket då kommer att skapa toner. Ah ni får se.
Som ni ser ovan (klicka för att förstora och se hela härligheten) är det Mr Hawaii 2009 som står ofrivillig modell (eftersom kontrasten i honom gör honom mycket fördelaktig i evolutionära studier).

1 comments:

O K Maerth sa...

Das ist korrekt. Der Anfang war das Ende!

Skicka en kommentar