RTS-multiplayer-spel i flash 10


(Av någon anledning så får jag inte filmen att få plats i dess ruta så man får högerklicka och sedan klicka på show all eller visa alla)

Jag har pillat lite med min RTS-motor. Först och främst har jag byggt en multiplayer-server i java som är mycket fin. Den använder råa sockets och skapar protokoll-klasser för både Java och AS3 så allt blir namngett och typat. Den kan serialisera intar, floatar, strängar, booleaner och arrayer av de typerna. Man kan göra vilka spel i den man vill. Här har jag börjat på ett RTS som kanske någon gång ska bli en Warcraft 2-klon. Här ovan är det några lådor som går runt i en värld. Allt är synkat mellan båda klienterna genom multiplayerservern. Lådorna letar efter den bästa vägen från vart de står till dit jag trycker och försöker se till att inte krocka med varandra.
Kartan kan bli mycket stor och skrollar (dock har jag slagit av det här).

0 comments:

Skicka en kommentar