Betniken Bruce Bickford

Jag stötte nu i kväll på en film av Bruce Bickford som jag tyckte var väldigt fin och hade ett väldigt bra soundtrack. Självklart forskade jag vidare om man kunde hitta några fler lika bra. Tyvärr gjorde jag nästa inte det men en som var ok. Det verkar som att den gode Bickford har gjort en massa snöiga leranimationer så om ni gillar sånt så googla på.

Här är en bra en som tyvärr är lite sopigt komprimerad

Nice soundtrack som sagt.

Sedan kan ni kolla in den här med som går i lite samma stil


Bickford och Zappa ska har haft lite projekt tillsammans men jag har inte hittat något exempel än.

/N

8 comments:

potmo sa...

Förresten så kan det vara så att det är en Zappa-låt där på första filmen. Zappa är en av taggarna till YouTube videon. Kan någon confirma?

hawaii-kråkan sa...

Det låter som en demoinspelning av en bob hund-låt. Fast det är det nog inte.

potmo sa...

det skulle kunna vara Shark Quest som jag hittat efter lite research.
http://www.mergerecords.com/store/store_detail.php?catalog_id=283

mrdoktor sa...

The Amazing Mr. Bickford har jag på VHS.

mrdoktor sa...

Jag tror inte det är ett zappastycke. Tyvärr.

mrdoktor sa...

det låter och ser mera ut såhär:
http://www.youtube.com/watch?v=J6UgzNJfpfA

potmo sa...

klart att Zappa-knugen mrDoktor har den DVD:n. Är den helt animerad med lera eller?

mrdoktor sa...

mm, lera. men det är på VHS. DVD fanns inte förr i tiden förstår du. Jag har rätt mycket VHS-kassetter i ett förråd på Åsögatan, och en "video", vilken man kan använda för projicera innehållet på de magnetiska banden på en ansluten skärm, t ex en "tv". Du kan få hela samlingen , och uppspelningsapparaturen om du vill, mot en liten, liten tjänst.

Skicka en kommentar